Strona głównaMotoryzacjaSkuteczna promocja warsztatu samochodowego

Skuteczna promocja warsztatu samochodowego

Nieustannie przybywa samochodów na polskich drogach. Dzisiaj jest ich już zarejestrowanych niemal 25 mln. Nie dziwi zatem, że na każdym kroku można trafić na warsztat samochodowy. Jednak niektóre serwisy są oblegane, natomiast inne zmagają się z niedoborem klientów. Czym jest to spowodowane? Z pewnością w dużej mierze przyczyniają się do tego błędy marketingowe. Zatem o co powinien zadbać warsztat, aby dobrze się wypromować?

Zachęcająca strona internetowa

Kluczową kwestią wydaje się strona internetowa serwisu samochodowego. Niewątpliwie powinna być ona schludna i działać szybko. Dzisiaj większość osób szuka warsztatów w sieci. Trafiając na zaniedbaną i wolno działającą stronę użytkownicy szybko opuszczają witrynę, szukając innego warsztatu. Poza tym techniczna optymalizacja strony jest ważna ze względu na pozycjonowanie. Im płynniej działa dana witryna, tym większe ma szanse na wyższa pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Kiedy wydarzy się awaria, kierowca zwykle szuka warsztatu korzystając ze smartfona. Dlatego witryna powinna być responsywna, a więc dopasowywać się do urządzeń mobilnych i również na nich działać doskonale. To ważne także z perspektywy wspomnianego wcześniej pozycjonowania.

Niewątpliwie strona powinna zawierać również wszystkie praktyczne informacje, które są niezbędne. Zatem na poszczególnych witrynach należy umieścić:

  • świadczone usługi,
  • cennik,
  • dane kontaktowe.

Aby zachęcić użytkowników internetu do skorzystania z oferty warsztatu, należy pochwalić się swoimi kompetencjami. Warto stworzyć podstronę, na której znajdą się opisy realizacji, wraz ze zdjęciami, a także referencje zadowolonych klientów.

Sposoby promocji w sieci

Nie wystarczy doskonała strona internetowa, aby zdobyć klientów. Muszą oni usłyszeć o danej witrynie i na nią trafić. Temu służy między innymi pozycjonowanie. W przypadku warsztatów bardzo istotne jest pozycjonowanie lokalne. W końcu mowa o podmiotach stacjonarnych. Ponadto zwykle szukamy warsztatów w okolicy, więc w okienku Google wpisujemy daną frazę wraz z nazwą miasta czy nawet dzielnicy. Oczywiście w pozycjonowaniu kluczową rolę odgrywa link-building, czyli umieszczanie linków do strony w jak największej liczbie miejsc w sieci.

Chcąc zdobyć sukces, właściciel warsztatu samochodowego powinien również zainwestować w reklamy Google Ads. Warto kierować reklamy do użytkowników, którzy aktualnie zmagają się z jakąś awarią. Google właśnie tak robi, wyświetlając reklamy warsztatu na przykład użytkownikowi, który niedawno szukał w internecie informacji o awariach. Poza reklamą w Google Ads, warto wykupić również reklamę w Facebook Ads.

Oczywiście warto korzystać także z bardziej tradycyjnych form promocji w sieci. Fora motoryzacyjne czy serwisy ogłoszeniowe to miejsca, w których warto napisać o warsztacie.

Prowadząc warsztat samochodowy można niewielkim nakładem sił osiągnąć duży sukces. Niezbędne jest jednak prowadzenie działań marketingowych według dobrze skonstruowanej, szczegółowej strategii. Wykorzystanie wymienionych metod promocji gwarantuje zdobycie licznych klientów, pod warunkiem, że realizacją działań marketingowych zajmą się profesjonaliści, tacy jak Ci z Moto Reklama – https://motoreklama.pl/reklama-warsztatu-samochodowego/. Mowa o specjalistach z zakresu marketingu, a jednocześnie pasjonatach motoryzacji.

Poprzedni artykułOC na ciągnik siodłowy

Ostatnie posty