Strona głównaKategoria głównaNa czym polega i do czego służy audyt SEO?

Na czym polega i do czego służy audyt SEO?

Nie każda strona internetowa jest odpowiednio przygotowana do prowadzenia działań SEO – optymalizacji i pozycjonowania. Aby dowiedzieć się o niej więcej i wprowadzić odpowiednie modyfikacje, wykonuje się audyty SEO.

Optymalizacja i pozycjonowanie strony internetowej to skuteczne metody e-marketingowe, które pozwalają na przeciągnięcie na stronę internetową wielu nowych użytkowników. Doskonale sprawdza się w przypadku promocji sklepów on-line czy stron firmowych.

Aby działania SEO (od ang. search engine optimization) okazały się skuteczne, konieczne jest właściwe przygotowanie do tego strony internetowej, która ma być promowana. Nie każda strona WWW jest dobrze przyszykowana do tego rodzaju promocji, więc przed przystąpieniem do niej zaleca się wykonanie kompleksowych działań sprawdzających – określane są jako audyt SEO.

Czym jest audyt SEO?

Pod pojęciem takim jak audyt SEO znajduje się szereg różnych działań, które sprawdzają stronę WWW i pozwalają na wystawienie jej oceny przydatności do promocji SEO.

Podczas audytu strony sprawdza się przede wszystkim jej zawartość treściową, a także strukturę pod kątem technicznym.

Strona do promocji SEO powinna:

  • być nasycona słowami kluczowymi
  • nie powiadać duplikujących się treści
  • szybko się ładować
  • mieć odpowiednią strukturę – nagłówki, opisy, mapa strony
  • mieć czytelne linki
  • być mobilna – otwierać się na urządzeniach mobilnych
  • być prawidłowo zaindeksowana

Podczas audytu SEO stosuje się także odpowiednie narzędzia, które mają na celu sprawdzenie kondycji strony WWW oraz określenie, czy jest ona odpowiednio przygotowana do działań SEO.

Na podstawie wyników audytu można wprowadzić na stronie właściwe zmiany i tym samym przygotować ją do jeszcze skuteczniejszej promocji przez optymalizację i pozycjonowanie – SEO.

Więcej informacji o tym, jak prowadzi się audyty SEO, można znaleźć na stronie internetowej: https://www.internetmaker.pl/audyt-seo

Audyt SEO – samodzielnie czy z agencją?

Zasadniczo, najczęściej właściciele stron internetowych zlecają wykonanie audytu SEO zewnętrznym agencjom, które mogą przeprowadzić dla nich również szereg innych działań w ramach promocji on-line.

Także audyt SEO można wykonać samodzielnie. Na wskazanej powyżej stronie internetowej można znaleźć praktyczne porady, jak wykonać audyt. Umieszczono tam również listę narzędzi, które pozwalają na wykonanie audytu jeszcze skuteczniej.

Zatem zanim przystąpi się do promocji SEO, warto wykonać audyt SEO – dzięki niemu działania SEO mogą przynieść jeszcze lepsze rezultaty!

Ostatnie posty