Strona głównaKategoria głównaCzy pozycjonowanie stron internetowych to dobra inwestycja?

Czy pozycjonowanie stron internetowych to dobra inwestycja?

Obecnie internet daje szerokie możliwości promocji stron WWW. Jedną z najpopularniejszych jest SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych. Czym dokładnie jest ta metoda i czy warto ją wybrać, by promować własną stronę on-line?

Marketing internetowy to pełna gama metod, których głównym celem jest wypromowanie stron internetowych, produktów, usług, marek czy firm. Właściwy dobór strategii kampanii e-marketingowej oraz jej realizacja pozwalają na uzyskanie dużej przewagi nad konkurencją – bez potrzeby ponoszenia wysokich kosztów jak w przypadku reklamy w tradycyjnych mediach.

Wśród popularnych metod promocji stron on-line jest SEO, czyli optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych. Czym dokładnie jest SEO i jakie niesie ze sobą korzyści?

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron WWW – co to jest?

Pod terminem takim jak SEO znajduje się metoda określana w języku angielskim jako search engine optimization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. W języku polskim przyjęło się stosowanie terminów optymalizacja i pozycjonowanie.

Głównym celem SEO jest wyniesienie adresu strony WWW na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce, czyli poprawa jej widoczności dla konkretnych fraz kluczowych wpisywanych do okienka wyszukiwarki.

Przez SEO adresy strony są lepiej widoczne, ponieważ są na wysokich pozycjach. To z kolei powoduje, że internauci wchodzą na nie częściej.

SEO przynosi bardzo dobre efekty w reklamie sklepów internetowych, a także stron firmowych, ale optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych mogą być stosowane także w przypadku innych witryn.

Dlaczego warto wybrać optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych?

Metoda promocji on-line taka jak SEO ma wiele zalet. Wśród nich znajdują się między innymi takie jak:

  • wysoka skuteczność – efekty promocji są bardzo dobre nawet w przypadku mniej znanych stron
  • niskie ceny – za optymalizację i pozycjonowanie stron internetowych nie zapłacimy dużo
  • poprawa rozpoznawalności i wizerunku firmy on-line – także wspiera promocję
  • łatwa dostępność – metoda ta jest oferowana w wielu agencjach reklamy internetowej
  • korzystne rozliczenia – agencje prowadzą także rozliczenia za efekty, czyli jeśli strona nie znajdzie się na wyznaczonej pozycji, klient nie ponosi żadnych kosztów

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, na czym polega optymalizacja oraz pozycjonowanie stron WWW, zapraszamy do odwiedzenia bloga internetowego eksperta w tej dziedzinie Michała Wiercimoka pod adresem: https://www.internetmaker.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych.

Ostatnie posty